Handels- og leveringsbetingelser
BESTILLING
Ved bestilling bedes fulde navn, telefonnummer, dato, adresse samt tidspunkt for afhentning og et forventet antal gæster oplyst. Ønsker du levering, aftaler vi dette.
Ved bestilling til særlige arrangementer: Nytår, bryllup, konfirmation eller selskaber på over 60 kuverter, betales et forskud på 20% af den forventede regning inden 8 dage efter indgået aftale.
Endeligt antal gæster bedes oplyst senest 14 dage før arrangementet, hvorefter bestilling er bindende.
HVAD MODTAGER DU?
Medmindre andet er beskrevet eller aftalt, så leverer vi vores mad færdiganrettet og færdigtilberedt og kold. De retter som skal lunes/varmes leveres i ildfaste fade, så de er klar til servering direkte fra ovnen. Brød leveres friskbagt og skal skæres inden servering. Hele stege skal skæres før servering. Saucer skal varmes umiddelbart inden servering. Is til dessert skal opbevares i fryser indtil servering og tempereres ved stuetemperatur 15-20 minutter inden servering.
KAN MADEN LEVERES VARM OG KLAR TIL SERVERING?
Vi kan levere din menu varm og klar til servering inden kl. 18 for: 250,- + 10,- pr. kuvert
HVAD MODTAGER DU IKKE?
Brødkurv til brødet, serveringsfade til hele stege, gryde til opvarmning af sauce og sauceskåle til servering
VI SERVERER I FLOTTE STENTØJS-FADE OG -SKÅLE
Det giver dig et flot buffetbord og hjælper os med at spare engangsservicen og dermed miljøet. For ødelagt/ikke afleveret service vil der blive opkrævet et gebyr, alt afhængig af hvilket service-dele der er tale om.
AFHENTNING AF MADEN
Afhentning af maden sker i vores køkken på Krogenlundvej 4, 3540 Lynge.
Såfremt du vælger at afhente maden, vil du få oplyst et tidsrum hvori maden kan afhentes.
LEVERING AF MADEN
Vi tilbyder at levere din menu mod et mindre gebyr.
Opstartsgebyr 150,- samt 10 kr. pr. km.
Afhentning af brugt og rengjort service:
Opstartsgebyr 150,- samt 10 kr. pr. km.
RETURNERING AF SERVICE
Det er muligt selv at returnere det rengjorte, tomme service i vores køkken, senest onsdag efter arrangementet, medmindre andet er aftalt.
Servicen skal returneres rengjort. Er servicen ikke rengjort, opkræver vi 10 kr. pr. kuvert, dog minimum 250 kr.
Porcelæn-service vaskes med sæbevand, tørres med tørt viskestykke og stilles i kasserne.
Skærebrædder og andre redskaber af træ må ikke vaskes i opvaskemaskinen.
Skiferplader må ikke vaskes med sæbe, men skylles af i varmt vand.
Termokasser vaskes med sæbevand, tørres med rent viskestykke – Vigtigt: undgå venligst at sætte låget på kassen.
Skulle du komme til en låst dør, så er der mulighed for at sætte service i vores skur lige til venstre for døren til køkkenet.
AFHENTNING AF SERVICE
Vi kan også afhente servicet for dig mod et gebyr, der oplyses ved aftaleindgåelse. Afhentning sker oftest mandag-onsdag ugen efter arrangementet. Servicen skal være sat frem på aftalte sted til aftalte tid.
Servicen skal returneres rengjort. Er servicen ikke rengjort, opkræver vi 10 kr. pr. kuvert, dog minimum 250 kr.
Porcelæn-service vaskes med sæbevand, tørres med tørt viskestykke og stilles i kasserne.
Skærebrædder og andre redskaber af træ må ikke vaskes i opvaskemaskinen.
Skifferplader må ikke vaskes med sæbe, men skylles af i varmt vand.
Termokasser vaskes med sæbevand, tørres med rent viskestykke – Vigtigt: undgå venligst at sætte låget på kassen.
ÆNDRINGER
Såfremt der er plads i køkkenet, kan du have mulighed for at justere op i kuvertantallet indtil dagen før levering.
AFBESTILLING
Du kan afbestille din levering 6 uger før leveringen. Afbestiller du efter denne dato tilbagebetales evt. forudbetaling ikke.
Enhver afbestilling skal ske skriftligt, uanset om ordren er betalt eller ej, ligesom vi skriftligt bekræfter afbestillingen.
MINIMUM KUVERTER
Vores priser tager udgangspunkt i bestilling af minimum 20 kuverter. Ved 15-20 kuverter lægges et tillæg på 25 kr. pr. kuvert. ved 10-15 kr. lægges et tillæg på 50 kr. pr. kuvert.
BETALING
Betaling skal venligst ske via bankoverførsel (vi fremsender faktura pr. mail) senest 8 dage før levering. Husk at notere navn på betalingen
Alle priser er angivet i dkr pr. kuvert inkl. moms. ekskl. levering. .
Vi laver gerne faktura til erhvervsvirksomheder og foreninger mod forudgående aftale og til det offentlige laver vi gerne EAN-faktura mod forudgående aftale.
FORTRYDELSESRET
Når du handler hos Lynge Catering er der INGEN FORTRYDELSESRET, i henhold til Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 12.
EN AFTALE ER EN AFTALE …MED FORBEHOLD
Vi forbeholder os retten til at ændre priser og menu på denne webside uden forudgående varsel såfremt råvarer stiger i pris eller levering af råvarer vanskeliggøres.
Allerede indgåede aftaler ændres naturligvis ikke uden forudgående information til vores kunde.
FORBEHOLD VED LEVERING
- Vi tager forbehold for vejrets luner, transportforstyrrelser, situationer som brand, strejke, lockout og force majeure, og andre udefra kommende omstændigheder som måtte forhindre os i at levere maden ud.
- Vi tager forbehold for transportforstyrrelser som trafikprop, trafikuheld, vejarbejde, punktering og lign. tilfælde som måtte forhindre os i at levere maden inden for den aftalte tid.
FORBEHOLD VED PRISÆNDRING
- Forbehold for ændringer i menuerne.
- Forbehold for prisændringer.
- Forbehold for trykfejl
REKLAMATION
Vi hører altid gerne fra dig, hvis der noget, du er utilfreds med, eller som du synes, vi kan gøre bedre.
Reklamationer skal foretages hurtigst muligt efter modtagelse eller fortæring af maden eller ved manglende levering. Det gælder både i relation til levering og indholdet. På den måde kan vi med det samme reagere og give dig en bedre service.
Er du ikke tilfreds vores håndtering eller afgørelse af en sag, kan du som forbruger altid henvende dig til forbrugerklagenævnet:
Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme, Vodroffsvej 32, 1900 Frederiksberg C, Mail: kontakt@hrt-ankenaevn.dk, Ankenaevnet
SPØRGSMÅL?
Du er meget velkommen til at ringe til os på tlf.: 92909048 eller skrive til os på lyngecatering@smaatoggodt.dk.